Βιβλίο Δασκάλου

Κοινωνική και πολιτική αγωγή

"Τα δικαιωματα του παιδιού " σελίδες 93-95

Σκοπός:

 

  • Να ευαισθητοποιηθούν και να δραστηριοποιηθούν τα παιδιά πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού και, ειδικότερα, του δικαιώματος του νερού και στην κλιματική αλλαγή.

 
Στόχοι


Οι μαθητές να μάθουν να:


1)    Υπάρχουν


•    Να προστατεύουν και να εκτιμούν το περιβάλλον
•    Να συνειδητοποιήσουν την αξία του νερού για τη ζωή των ανθρώπων και των άλλων όντων πάνω στον πλανήτη μας.

2) Συμβιώνουν


•    Να μάθουν τα δικαιώματά τους και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων
•    Να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε συλλογικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικά με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων
•    Να εξετάζουν τις διαφορετικές συνθήκες που επικρατούν ανά τον κόσμο, μέσα στις οποίες καταπατώνται τα δικαιώματα των παιδιών

3) Γνωρίζουν


•    Να αποκτήσουν μία σφαιρική αντίληψη μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στα δικαιώματα του παιδιού
•    Να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής διαχείρισης των υδάτινων πόρων στην περιοχή που ζουν
•    Να συνειδητοποιήσουν  την επίδραση των επιλογών τους στην κοινωνία και στο περιβάλλον
•    Να κατανοήσουν την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στο δικαίωμα του ανθρώπου για νερό και, επομένως, στα δικαιώματα του παιδιού

4) Πράττουν


•    Να δραστηριοποιούνται πάνω στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε σχέση με το νερό και της καταπάτησης των δικαιωμάτων του παιδιού

5) Μετασχηματίζουν τον εαυτό τους και την κοινωνία


•    Να σκέφτονται κριτικά πάνω στα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής και στα δικαιώματα του παιδιού
•    Να αναστοχάζονται πάνω στις παλιότερές τους συνήθειες και ενέργειες και να κινητοποιούνται με σκοπό να εφαρμόσουν τις νέες τους ιδέες
•    Οι ιδέες και οι δράσεις τους να αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μελλοντικών γενεών

 

Εποπτικά μέσα: ηλεκτρονικός υπολογιστής

Διδακτικός χρόνος: 45΄

 

Το υλικό που παρατίθεται σε αυτήν την ιστοσελίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί παράλληλα με αυτό του βιβλίου. Μπορείτε να ξεκινήσετε με αφορμή το πρώτο βίντεο που υπάρχει στο βιβλίο του μαθητή της ιστοσελίδας, να περάσετε στο σχολικό εγχειρίδιο και έπειτα να συνεχίσετε με τα υπόλοιπα θέματα που αναπτύσσονται στην ιστοσελίδα. Οι δραστηριότητες θα μπορούσαν να γίνουν και στο σπίτι, δεδομένου ότι τα παιδιά έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεση στο ίντερνετ, διαφορετικά η ενασχόλησή τους με αυτές θα μπορούσε να γίνει και στο μάθημα των Η/Υ και σαν εξάσκηση στις εφαρμογές που χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν για να λύσουν τις ασκήσεις.